woensdag 18 september 2013

Mini Burda 7828

Anderhalve week geleden kocht ik op de markt een mooie lap tricot. Ik wilde weer eens wat voor mezelf naaien; een jurkje. Omdat het het laatste stuk van de rol was kreeg ik een halve meter extra. Ik dacht meteen: "Dat is leuk, want dan kan ik voor Noor een matching jurkje maken."
Vol goede moed begon ik aan mijn eigen jurk: netjes alles geknipt, doorgeslagen enzovoorts. Toen begon ik met naaien en bleek dat er op meerder plekjes kleine gaatjes in stof zaten. Ik weet niet precies waarvan, misschien van mn spelden, maar ik vond er ook een paar op plekken waar ik niet had gespeld, misschien van het wassen of misschien zat er al in toen ik het kocht; zwaar balen in ieder geval.
Hier zie je er in voorbeeld van; midden op de foto in het roze.

Ik had helaas niet meer genoeg stof om een nieuwe voorpand voor mezelf te knippen, dus ik maakte er maar een jurkje voor Noor van. Ik gebruikte de tutorial van Mina Dotter om van een shirt een mini Burda 7828 patroon te maken.  


De overslag heb ik met een klein steekje (met de hand) vastgezet, omdat ik vond dat deze anders te ver open stond. Verder werkte ik de zomen af met een flauwe zigzag, omdat ik geen microtex tweelingnaald heb. Ik heb mijn jersey tweelingnaald gebruikt, maar dat was geen succes. 

Gelukkig krijg ik binnenkort wel weer een kans voor een mama en dochter jurk. In februari trouwt mijn zwager en dan wil ik voor Noor en mij een matching outfit. Tips voor patronen en stof zijn welkom. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...