zondag 26 januari 2014

Een lapje stof van 80cm wordt...

In de uitverkoop kocht ik bij de Stoffenkraam een lapje tricot van Dapper van 80cm. Vervolgens haalde ik bij Schroder een mooie dikke passende boordstof van ruim 30cm. Totale kosten: 8 euro. 

Dit is wat ik ervan maakte: 
- 1 raglanshirt voor Noor voor van de zomer alvast
- 1 jumpsuit (om de voorraad kraamcadeautjes aan te vullen voor de aankomende babyboom)
- 2 onderbroekjes voor Noor. 

Het patroon van het shirt komt uit een Ottobre van vorig jaar en gebruikte ik al eerder hier voor Stijn. Alleen nu een maatje kleiner.

Het patroon van de jumpsuit komt van de website van Kiind en maakte ik ook al vaker als kraamcadeautje. Bij mijn kamsnapstang had ik ook een pakket knoopjes gehad en daar zat precies de kleur van de boordstof in.


Onderbroekjes heb ik ook al eerder gemaakt, maar omdat ik wel eens misgreep in de kast, moesten er een paar bij worden gemaakt.

En toen was er echt bijna niks meer over de lap stof.

3 opmerkingen:

  1. Leuk! Je k unt inderdaad aardig wat maken met een stukje stof. Uit 55 cm tricot maakte ik meestal 2 jumpsuits maat 56 of 62 en had dan nog minirestjes over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk stapeltje en lekker veel waar voor je geld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,
    Leuk en dat uit 80 cm! Goed idee van het voorraadje. Ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...