woensdag 26 maart 2014

Knuffel, kussenhoes en kraamcadeautjes

Eind vorig jaar maakte ik voor Noor een dekbedovertrek, maar ze had nog steeds geen kussenhoes erbij. Tijdens het opruimen van mijn naaikamer zag ik de stofjes en de Knippie weer liggen en vond ik dat dit project maar eens afgemaakt moest worden. 

Ik maakte een standaardmaat kussenhoes, maar deze is nu nog niet helemaal opgevuld. Noor heeft namelijk nu nog een dun peuterkussentje.

In dezelfde (bijlage van de) Knippie stond ook een bijpassende knuffel. Ik had nog genoeg stof over, dus maakte deze ook.

De vleugels heb verstevigd met dikke vlieseline (H400 als ik het goed heb) en toen pas gekeerd. De knuffel zelf heb ik opgevuld met oude panty's.

De complete set. 
Noor vindt haar nieuwe knuffel erg lief (en is ook blij dat ze eindelijk ook een kussen op haar bed heeft, net als Stijn).

Daarnaast maakte ik nog een aantal kraamcadeautjes. Ten eerste een jumpsuit volgens het patroon van Kiind.


 Ik had precies de goede kleur kamsnaps in huis.

 Verder maakte ik nog vier label/knipserdoekjes van restjes stof/lintjes en plastic tasjes.


5 opmerkingen:

  1. Leuke dingen weer. Noor is toch ongeveer even oud als koen? (Okt 2011). Ik heb er nooit aan gedacht om een kussen te kopen. Maar hij slaapt ook opzn buik, dus zal nog wel niet nodig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Noor is idd even oud (dec 2011). Volgens mij is het ook nog niet nodig, maar ze wil graag hetzelfde als Stijn en die heeft ook een kussen. (en ik vond dat het ook een keertje af moest zijn). Ik heb wel een speciaal peuterkussen gekocht.

      Verwijderen
  2. Via via op je blog gekomen, wat een leuke knuffel! De kussenhoes voor het dekbedovertrek is ook mooi, leuk met die stofjes! En wat een mooie kraamcadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via Fb op je blog terecht gekomen. Tof! Wat steek jij in zo'n knisperdoekjes? Speciaal gekocht 'knisperpapier'? Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx. Ik gebruik dunne plastic tasje als vulling voor de doekjes. Die kraken prima.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...