maandag 14 april 2014

Kraamcadeautjes

Aanstaande woensdag ga ik kraamvisite bij kleine Pim en voor hem maakte ik het volgende:
Een shirtje met capuchon, een zomers boxpakje en een label/knipserdoekje.

Het patroon voor het boxpakje komt uit de Ottobre 3-2013. Ik versmalde het patroon wel wat, want anders zou het pakje veel te breed worden. De stof kocht ik bij Joyfits.

Voor de zakken gebruikte ik een restje effen rode tricot en de randen en ook de andere naden werkte ik af met zwarte boordstof.

Verder maakte uit dezelfde Ottobre ook dit shirtje met capuchon. De stof haalde ik ook weer bij Joyfits.

Voor de biezen gebruikte ik zwarte effen tricot in plaats van boordstof, omdat ik bang was dat het anders zeker bij de capuchon te dik zou worden. Ook kon ik nu gebruik maken van de kleine maat kamsnaps. Deze had ik nog niet eerder gebruikt, maar vind ik veel fijner te openen dan de grote kamsnaps.

De bies bij de capuchon zette ik vast op de biaisbandmethode, alle overige biezen zette ik vast met de boordstofmethode.

Het labeldoekje maakte ik van wat restjes katoen en lintjes.


Nu maar hopen dat Pim (en zijn mama) er blij mee zijn.

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kleertjes! Supermooie tricots ook! Ik heb een stoffenkoopstop... Echt heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eigenlijk ook, maar anders had ik wat kleertjes gekocht en dan was ik net zo duur uit geweest (en nu heb ik zelfs nog wat over ;) ) De tricots van Joyfits zijn altijd super mooi idd en goede kwaliteit.
      Trouwens nog bedankt voor de tip, wat betreft de maat. Ik heb een 56 gepakt van het shirtje en dat lijkt wel aardig in verhouding allemaal.

      Verwijderen
  2. Wat een mooie cadeautjes! Geweldig ook dat zomerse pakje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...